سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دقیق ترین تقویم جهان

 

از وقتی که انسان برای اولین بار زندگی اجتماعی را آغاز کرد، متوجه شد داشتن وسیله‌ای به عنوان زبان مشترک که با آن روز، ماه و سال را حساب کند از مهمترین و اصلی‌ترین نیازهای آن است. برای قرن‌ها، برنامه ریزی بسیاری از امور مهم و حیاتی زندگی انسا‌نها مانند کشاورزی و غیره بر مبنای تقویم انجام می‌شد، بنابراین تقویم پیشینه بسیار قدیمی دارد. ما در این مطلب قصد داریم شما را با دقیق‌ترین تقویم جهان آشنا کنیم از این رو همراه ما باشید تا شما را با جزئیات جذابی آشنا کنیم. واحد سالنامه گاموت یکی از برترین تولید کنندگان سررسید، سالنامه، تقویم رومیزی و ست مدیریتی می‌باشد.

دقیق ترین تقویم جهان

دقیق ترین تقویم جهان کدام است؟

تقویم هجری شمسی در سال 1925 میلادی به عنوان اولین تقویم رسمی ایران در سال 1957 در افغانستان معرفی شد. قبل از میلاد یعنی در سال 2000 ایران دارای قدیمی‌ترین مدل محاسبه زمان بوده است. تقویم زردتشتی و تقویم اسلامی از تقویم‌هایی بوده‌اند که در طول قرن‌ها مورد استفاده شده‌اند. تقویم شمسی ایران یکی از قدیمی‌ترین و دقیق‌ترین تقویم جهان است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. منشا تقویم ایرانی به قرن یازدهم بر می‌گردد. زمانی که گروهی از منجمان از جمله خیام، تقویمی را ایجاد کردند که به تقویم جلالی شناخته شد. از آن زمان تا اکنون تغییرات زیادی در تقویم ایجاد شده است. اما در نهایت دقیق ترین تقویم جهان، تقویم هجری شمسی ایران است، چون که در زمان ملکشاه سلجوقی تدوین شد و به جهان معرفی شد به تقویم جلالی شناخته می‌شود. بیشتر بخوانید: اولین تقویم جهان

دقیق ترین تقویم جهان مربوط به کدام کشور است؟

دقیق ترین تقویم جهان مربوط به کدام کشور است؟

تقویم فارسی یا هجری شمسی یکی از دقیق ترین تقویم‌های جهان است. مانند تقویم هجری قمری پیشینه آن به هجرت حضرت محمد (ص) در سال 622 پس از میلاد بر می‌گردد. اما کاملا این دو تقویم با هم متفاوت هستند. تقویم شمسی در ایران از نیمه شب اعتدال بهاری شروع می‌شود. محاسبه زمان تقویم هجری شمسی بر اساس حرکت زمین به دور خورشید است. تقویم میلادی مبتنی بر قانون است ما تقویم شمسی مبتنی بر مشاهدات نجومی می‌باشد. به گفته منجمان تقویم خیام یک تقویم جهانی است و باید اعلام کنیم ایرانیان دقیق ترین تقویم جهان را دارند. ایران تنها کشوری می‌باشد که اولین روز بهار را بر مبنای شروع سال جدید قرار داده‌اند. همچنین سازمان ملل اولین روز بهار را که آغاز نوروز در ایران است تحت عنوان روز زمین نامگذاری کرده و به رسمیت شناخته است.